Kolejna aktualizacja Google – opinie o produktach znów na tapecie!
Nie po raz pierwszy w tym roku Google zaskakuje wszystkich kolejną aktualizacją. Pod koniec lipca rozpoczął się proces wdrażania jeszcze jednej zmiany, która tym razem ma dotyczyć stron z recenzjami oraz opiniami o produktach. Po około dwóch lub trzech tygodniach, kiedy zakończy się wprowadzanie aktualizacji, będzie można podsumować pierwsze efekty oraz przystąpić do analizy zysków i strat. Zdradzamy, czego można spodziewać się po tej modyfikacji.
Today we released the July 2022 product reviews update. We'll update our ranking release history page when the rollout is complete: https://t.co/sQ5COfdNcb
— Google Search Central (@googlesearchc) July 27, 2022
Aktualizacja na koniec lipca – czego dotyczy?
Już jakiś czas temu Google podjął się walki z recenzjami niskiej jakości. Jest to obecnie czwarta odsłona aktualizacji, które mają za zadanie promować wiarygodne i unikalne opinie, najbardziej użyteczne dla użytkowników. Poprzednia zmiana w algorytmach, dotycząca tej samej kwestii, miała miejsce w marcu 2021 roku. Można więc wnioskować, że wyszukiwarka będzie w dalszym ciągu dążyć do nagradzania jakościowych opinii o produktach. Liczyć się będzie to, czy udostępnione są zdjęcia wykonane przez autora tekstu oraz czy recenzja uwzględnia wartość dodaną poza tym, co można znaleźć na stronie producenta. Ważne jest by zgrabnie podsumować wady i zalety, porównać do podobnych produktów i dodać kluczowe informacje np. o wymiarach.
Kto odczuje zmiany po aktualizacji?
Jeśli na naszej stronie nie ma recenzji produktów, raczej nie mamy powodów do obaw. Ta aktualizacja nie powinna nas dotknąć. Dotyczy ona przede wszystkim tych witryn, na których znajdują się obszerne teksty na ten temat. Nie liczy się więc np. sekcja opinii na stronie firmowej czy w sklepie internetowym, gdzie klienci pozostawiają swoje komentarze. Co ważne, na razie modyfikacje dotyczą jedynie treści w języku angielskim, chociaż pracownicy Google nie wykluczają, że wkrótce ta sytuacja się zmieni.
Komentarze
Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)