On-page SEO w 2023 roku – 3 eksperckie opinie
Jeszcze tydzień temu pisaliśmy o tym, że według ekspertów pogoń za trendami powinna być mniej istotna niż szlifowanie pozornie nudnych podstaw SEO. W związku z tym może na chwilę warto odłożyć śledzenie nowinek? Cóż… wytrzymaliśmy tydzień. No bo jak tu nie myśleć o trendach, kiedy wchodzimy w rok 2023. Sprawdźmy opinie kolejnych ekspertów i dowiedzmy się, co zmieni się w branży w nadchodzącym czasie.
Skup się na tym, jak użytkownicy odbierają stronę
Swoimi obserwacjami dzieli się z nami Adam Riemer z Adam Riemer Marketing.
„W 2023 roku czeka nas zwrot w kierunku doświadczenia użytkownika na stronie. Wyszukiwarki stają się coraz lepsze w wykrywaniu, kto najlepiej odpowiada na zapytania, robi to z najwyższą dokładnością i do tego dostarcza najszybciej i najłatwiej przyswajalny content.”
Na czym powinniśmy się skupić według eksperta?
- Usuwanie zbędnych słów, utrudniających odbiór.
- Sięganie po odpowiednie źródła.
- Dostęp do eksperckich opinii.
- Zmniejszenie ilości reklamowych/brandowych obrazów i wideo.
Według obserwacji Riemera, często krótsze treści, które jednak są związane tematycznie z zapytaniem, prześcigają długie teksty, które są niepotrzebnie rozwlekłe. Jednocześnie wypadają z łask także te strony, które przesadzają z ilością reklam. Warto wziąć to pod uwagę przy planowaniu strategii tworzenia treści.
Zmniejszy się nacisk na sygnały podatne na manipulację w Google
Jeff Coyle, współzałożyciel MarketMuse przewiduje:
„Google będzie kontynuować kładzenie nacisku na czynniki on-page i zminimalizuje zależność od linków oraz podatnych na manipulację czynników off-page. W miarę jak ulepszane będzie przetwarzanie języka naturalnego, a aktualizacje staną się bardziej transparentne, zbieranie contentu oraz jakość będą miały coraz większy wpływ na efekty działań.”
Co doprowadziło do takich wniosków? Przede wszystkim aktualizacje Helpful Content oraz te dotyczące opinii o produktach. Ich wprowadzenie sugeruje, że Google bardzo zależy na podsuwaniu użytkownikom wartościowych treści.
W SEO chodzi o coś więcej niż słowa kluczowe
Współzałożyciel firmy Mazeless Enterprize SEO, Ludwig Makhyan mówi nam:
„Internet się zmienia, a SEO razem z nim. W ciągu kilku ostatnich lat, SEO zaczęło uwzględniać doświadczenie użytkownika, optymalizację kodu, bezpieczeństwo, dostępność, zgodność witryny i wiele więcej – nie chodzi już tylko o słowa kluczowe. Ten trend będzie kontynuowany w roku 2023.”
Przedsiębiorstwa muszą ewoluować, tak jak branża SEO, inwestując w technologię, pozyskując nowych klientów i zwiększając przychody. Kluczem do sukcesu, według eksperta ma być rozwój oraz szybka adaptacja do zmian, zamiast pogoni za konkurencją.
Podsumowanie
Jeden ekspert powie tak, drugi ekspert powie nie – tak można by podsumować ten oraz poprzedni wpis. Niektórzy eksperci, tak jak Joshua Hardwick, którego cytowaliśmy tydzień temu, twierdzą, że w SEO warto trzymać się sprawdzonych praktyk i należy ignorować trendy. Inni natomiast, tak jak powyżsi, twierdzą, że Google wciąż ewoluuje, a SEO się zmienia, więc powinniśmy robić to samo. Co w takim razie z tymi trendami?
Wygląda na to, że na branży ciąży klątwa „to zależy” i złoty środek trzeba znaleźć samodzielnie. Niewątpliwie niezależnie od trendów, powinniśmy zbudować solidne podstawy dla naszych działań SEO. Dobrze przeprowadzona optymalizacja, szybko działająca i poprawna technicznie strona oraz wartościowe treści to coś, co nie wyjdzie z mody. Jednak warto mieć świadomość, do czego zmierza Google i sprawdzać, w jaki sposób mierzy nasze wysiłki w dostarczaniu dobrego contentu, bo jego metody wciąż się zmieniają.
Komentarze
Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)