Lutowa aktualizacja – opinie o produktach jeszcze raz pod lupą Google
Za opinie o produktach Google porządnie zabrało się już pod koniec 2021 roku. Wówczas technologiczny gigant postanowił położyć kres słabej jakości recenzjom, które ograniczają się do sparafrazowania opisu od producenta. W przeciągu kilku miesięcy zobaczyliśmy zmiany, mające prowadzić do tego, że wyżej w wynikach wyszukiwania wylądują opinie, które zawierają zdjęcia, posiadają odnośniki do różnych sklepów i są wartościowe dla użytkownika. Jednak temat nie jest jeszcze zamknięty. Niedawno usłyszeliśmy o kolejnej aktualizacji. Doczekaliśmy się również nowej terminologii określającej to zjawisko.
Today we released the February 2023 product reviews update, which applies to these languages globally: English, Spanish, German, French, Italian, Vietnamese, Indonesian, Russian, Dutch, Portuguese, Polish. It'll take ~2 weeks to fully roll out. More here: https://t.co/YpNnK97G3O
— Google Search Central (@googlesearchc) February 21, 2023
Od aktualizacji do systemu opinii o produktach
Wskazówki dotyczące opinii o produktach, umieszczone na Google Search Central, zmieniły swoją nazwę. Wcześniej mogliśmy przeczytać: „Google Search’s product reviews update and your website”. Teraz słowo „aktualizacja” (update) zostało zastąpione słowem „system”.
W polskiej wersji w tytule wciąż mamy aktualizację, jednak dalej jest już mowa o automatycznych systemach rankingowych. Google już jakiś czas temu sygnalizowało, że odchodzi powoli od terminu „aktualizacja”, co kojarzy się z jednorazowym wydarzeniem, na rzecz systemów rankingowych, czyli wciąż toczących się procesów oceny contentu znajdującego się w sieci. Dodatkowo, możemy spodziewać się, że system będzie wciąż ulepszany/aktualizowany.
Kiedy zobaczymy rezultaty?
Wdrażanie aktualizacji (czy też udoskonalanie systemu), rozpoczęło się 21 lutego i ma potrwać 2 tygodnie. Oznacza to, że o pierwszych rezultatach działań Google usłyszymy nie prędzej niż 7 marca. Czego można się spodziewać? Jak zwykle nie do końca wiadomo, jednak można spodziewać się, że ten, kto tworzył recenzje z myślą o użytkownikach i dbał o wiarygodność swojego contentu, będzie bezpieczny. Niestety 100% gwarancji nigdy nie ma i wkrótce może okazać się, że to konkurencja zyska wyższe pozycje.
Warto zauważyć, że aktualizacja obejmuje 11 języków.
- Angielski
- Francuski
- Hiszpański
- Holenderski
- Indonezyjski
- Niemiecki
- Polski
- Portugalski
- Rosyjski
- Wietnamski
- Włoski
Komentarze
Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)