Jeden powód by rozważyć publikację informacji prasowej na stronie czy blogu
Gdy zacząłem prowadzić mój nowy projekt - blog o nowych technologiach highlab.pl - zacząłem dostawać dużo informacji prasowych różnej maści. Raz to informacja o nowych produktach a innym razem jakieś sukcesy firm (nagrody, analizy, raport, itp). Jak to z nimi bywa - część się nadaje na publikację a część nie. Większość niestety odpada. Ale jak już zdecyduję się na publikację to staram się z niej wyciągnąć najwięcej ile się da (oczywiście pod kątem SEO).
Ten 1 powód to ... linkowanie wewnętrzne
Oczywiście staram się tak dobierać notki prasowe by pasowały do tematyki bloga i mogły zainteresować czytelnika. Czasami robię wyjątek od tej reguły gdy widzę w niej potencjał pod kątem SEO. A tym potencjałem SEO jest właśnie linkowanie wewnętrzne.
Co wtedy linkuję?
W sumie wszystko co się da. Wpisy na blogu, kategorie a nawet tagi. Im dłuższa notka prasowa tym większa szansa na zdobycie większej ilości linków wewnętrznych. Rzadko, ale zdarza się, że zalinkuję gdzieś na zewnątrz. W takich przypadkach zazwyczaj są to linki do firm czy produktów.
Jeżeli coś w notce prasowej mi nie pasuje np. w tym miejscu powinna się znaleść jakaś wzmianka na dany temat - też robię takie zmiany. Zasada tutaj jest prosta - z informacji prasowej trzeba wycisnąć wszystko co się da.
Pamiętaj, że informacja prasowa to obliguje Ciebie do publikacji całości. Dobrze jest ją jeszcze przeredagować (też pod kątem SEO). Takie informacja mają to do siebie, że są wysyłane masowo i część redacji (w większości przypadków) wrzuca wszystko jak leci. A wtedy jest już problem z duplikowaniem treści.
One more thing...
Informacje prasowe są też bardzo dobrym wypełniaczem podczas dłuższego braku aktywności na stronie. Znam ten problem z własnego doświadczenia. Nie zawsze mam czas by przygotować odpowiedni tekst czy recenzję a czasami nawet nie ma za bardzo czasu by coś opublikować. Ale tak to jest jak prowadzi się bloga w tak zwanym między czasie.
Komentarze 10
literówka ;)
"część redacji"
i parę przecinków też uciekło ;))
Krótko... Aż się prosi, aby rozwinać temat nieco bardziej :)
Ciekawe podejście do tematu. Prawdę mówiąc sam rozpocząłem publikację informacji prasowych z podobnych powodów tj. nie zawsze jest przygotowany własny materiał do publikacji.
W przypadku braku treści na stronę fajnym pomysłem jest zapraszanie do gościnnych wpisów. To mniej reklamowe niż notka prasowa, a przy okazji jest wymiana linków, wzajemna promocja i w być może stała współpraca merytoryczna.
Szkoda tylko, że później sprawdza się różne miejsca w internecie i co chwilę napotyka tę samą treść.
Super artykuł, świetnie się go czyta i daje do myślenia ! :)
Ciekawe podejście, jednak zawsze trzeba mieć na uwadze to aby nasze publikacje były jak najbardziej wartościowe, merytoryczne i unikalne - to podstawa SEO i gwarancja wysokiej pozycji w wyszukiwarce.
Dobrze wiedzieć ! Nawet człowiek sobie z tego sprawy nie zdaje
Zgadzam się z komentarzem @slowodaje - wartość i merytoryka tekstu jest bardzo ważna