Google zapowiada początek sezonu świątecznych prezentów - 4 wskazówki dla przedsiębiorców sprzedających produkty w sieci
Wydawać by się mogło, że końcówka lata nie jest jeszcze właściwym czasem na to, aby myśleć o świątecznych prezentach, jednak Google udowadnia, że jest inaczej. Zainteresowanie hasłem "holiday gift ideas" w sierpniu tego roku, przekroczyło zeszłoroczną liczbę wyszukań tej frazy w Stanach Zjednoczonych. Co więcej, konsumenci deklarują, że świąteczne zakupy online rozpoczną znacznie wcześniej, aby zamówione produkty nie utknęły w transporcie. Dlatego też specjaliści Google polecają przedsiębiorcom z branży e-commerce jak najszybciej zacząć działać. Z myślą o nich, zostały wprowadzone nowe funkcje w Google Shopping. Oto kilka wskazówek z oficjalnego bloga Google Ads & Commerce, które pozwolą skuteczniej realizować kampanie sprzedażowe.
1. Darmowa dostawa – konsumenci to cenią
Google wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy licznie deklarują, że najchętniej zrobią zakupy w sklepach oferujących darmową wysyłkę. Teraz sprzedawcy mogą dodawać adnotacje do swoich ofert wyświetlających się w wyszukiwaniach oraz w Google Shopping i informować potencjalnych klientów o możliwościach związanych z dostawą czy zwrotem produktów. Warto zwracać uwagę hasłami, takimi jak "Darmowe zwroty do 90 dni", czy "Bezpłatna dostawa do 24 grudnia".
We’re introducing new annotations to highlight fast shipping, easy returns, and new business identity attributes this holiday season.
— Google Ads (@GoogleAds) September 1, 2021
Learn more → https://t.co/Kr5dEs10yl pic.twitter.com/zCGnAIABAU
2. Bądź widoczny w wielu miejscach
Dla osiągnięcia jak najlepszych wyników sprzedażowych, powinno się zadbać o widoczność swoich produktów w wyszukiwarce, także w Google Grafika. Można również korzystać z platform takich jak Shopify, WooCommerce czy GoDaddy, które wspomagają małe i średnie przedsiębiorstwa z branży e-commerce. Google poleca także stworzenie wirtualnej witryny sklepowej w formie wideo, pod którą wyświetlać się będą produkty. To dobra opcja dla tych, którzy korzystają z Merchant Center, czyli narzędzia stworzonego dla sprzedawców, by mogli przesyłać informacje o swoich sklepach oraz towarach do Google.
3. Sklepy stacjonarne wciąż się liczą
Google zanotowało w ostatnich latach wzrost zainteresowania zakupami w lokalnych sklepach. Wielu konsumentów kupuje zamiennie w placówkach stacjonarnych oraz online. Warto dbać o to, aby klienci stacjonarni wiedzieli, że mogą znaleźć sklep również online. Za to ci, którzy trafili na produkty w sieci, z pewnością docenią możliwość odebrania ich w lokalnej placówce.
4. Planuj kampanię mądrze
Google oferuje wiele narzędzi, dzięki którym sprzedawca może planować i realizować kampanie. Jednym z nich jest chociażby wspomniane wcześniej Merchant Center. Dobrym pomysłem jest śledzenie nowych trendów w raportach bestsellerów, które można sprawdzać za pomocą MC. Polecane jest także korzystanie z Performance Planner, które pozwala kontrolować wydatki na kampanie reklamowe, sprawdzać jak zmiany wpływają na statystyki i przewidywać rezultaty prowadzonych kampanii. Takie narzędzie sprawdzi się szczególnie dobrze, przy produktach, których popularność rośnie sezonowo.
Komentarze
Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)