0 Blog 6 minut czytania

4 szybkie wskazówki, dzięki którym klienci docenią Twój sklep online

Na sukces w e-commerce składa się wiele czynników. Przede wszystkim warto znać swoją grupę docelową i wiedzieć do kogo kieruje się działania marketingowe. Strategia promowania sklepu powinna więc być dobrze przemyślana i rozpatrywana indywidualnie. Jednak niektóre rzeczy sprawdzają się bardzo skutecznie niezależnie od branży. Poniżej 4 uniwersalne wskazówki, które sprawią, że klienci spojrzą przychylnie na naszą ofertę.

Spis treści:

  1. Sprawne działanie strony = szybkie zakupy
  2. Wygląd jest ważny
  3. Zdjęcia od klientów
  4. Darmowa dostawa
  5. Podsumowanie

1. Sprawne działanie strony = szybkie zakupy

Wiele decyzji zakupowych podejmuje się pod wpływem emocji. Znalezienie idealnego produktu i podejście z nim do kasy może poprawiać humor i dawać szybką satysfakcję. Podobnie działa to w e-commerce, chociaż trzeba liczyć się z tym, że klient online może o wiele łatwiej zrezygnować z zakupu. Dlatego należy maksymalnie ułatwić mu poruszanie się po sklepie.

To bardzo istotne, aby strona działała sprawnie i szybko, a także miała intuicyjny interfejs. Musi też być przyjazna dla urządzeń mobilnych. I przede wszystkim, im mniej kroków do dokonania zakupu, tym lepiej. Proces zapłaty oraz wypełniania danych trzeba uprościć najbardziej jak się da. To właśnie na tym etapie jest wysoka szansa na porzucenie koszyka. Co więcej, ogromną rolę odgrywają tutaj dostępne metody płatności. Np. konieczność podania danych do karty może zrazić przy pierwszych zakupach.

2. Wygląd jest ważny

Strona, która wygląda dobrze i jest przejrzysta, może sprawić, że wzrośnie wiarygodność sklepu, a potencjalni klienci chętniej spędzą na niej więcej czasu. Niechlujny design natomiast może odstraszyć i spowodować, że część osób zrezygnuje z zakupu. Szczególną uwagę warto poświęcić stronie głównej, która stanowić będzie naszą wizytówkę. Upewnijmy się więc, że użytkownik dzięki niej nas pozna i zechce odwiedzić inne podstrony.

3. Zdjęcia od klientów

Dobrej jakości zdjęcia produktu to podstawa w sklepie internetowym. Jednak często to właśnie nieco mniej profesjonalne fotografie wykonane telefonem, mogą przekonać do dokonania zakupu znacznie skuteczniej. Wiele osób nie ma zaufania do galerii obrazów umieszczanych w sklepach i woli zobaczyć, jak produkt prezentuje się bez specjalistycznego oświetlenia i delikatnego retuszu. Dlatego warto umożliwić nabywcom wrzucanie opinii razem ze zdjęciami. Dzięki temu np. potencjalna klientka zobaczy jak ten nietypowy design sukienki prezentuje się na różnych sylwetkach.

4. Darmowa dostawa

Bardzo wielu klientów docenia darmową dostawę. Jak się często okazuje, pozwalając im oszczędzić na kosztach przesyłki, można sprawić, że w rezultacie kupią więcej. Wystarczy wyznaczyć minimalną wartość koszyka na racjonalną kwotę, a większość osób będzie chciała dołożyć kolejne produkty, żeby nie płacić za paczkę. Dla sklepu to więcej pieniędzy, a dla klienta więcej produktów. Ten kto nie wierzy w skuteczność tej metody, może na początek zaproponować ją jako czasową promocję i przekonać się, jakie przyniesie rezultaty.

Podsumowanie

  • Możliwość dokonania szybkich i intuicyjnych zakupów poprawia doświadczenie klienta. Strona powinna działać sprawnie, być przyjazna dla urządzeń mobilnych, a proces zakupowy powinien być jak najprostszy. Wybór różnych metod płatności również odgrywa ważną rolę.
  • Estetyczny i przejrzysty design strony zwiększa wiarygodność sklepu i zachęca klientów do spędzenia więcej czasu na przeglądaniu. W szczególności, warto zadbać o stronę główną, która pełni rolę wizytówki sklepu.
  • Pozwolenie klientom na dodawanie opinii i zdjęć produktów może przekonać innych potencjalnych klientów do zakupu. Czasem mniej profesjonalne zdjęcia wykonane przez klientów mogą być bardziej wiarygodne niż galerie zdjęć ze specjalnym oświetleniem i retuszem.
  • Wiele osób docenia ofertę darmowej dostawy, co może zwiększyć liczbę zakupów. Wyznaczenie minimalnej wartości koszyka, aby kwalifikować się do darmowej dostawy, zachęca klientów do dodawania kolejnych produktów. Można również przetestować tę metodę jako czasową promocję, aby sprawdzić jej skuteczność.



Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Paulina Szydłowska

Paulina Szydłowska — autor wpisu

Zawodowo pisze. Hobbystycznie czyta. Czas wolny od literek poświęca rodzinie, znajomym i kotu (niekoniecznie w tej kolejności). Z ogromną przyjemnością tworzy teksty na tego bloga i skrycie marzy o przybiciu piątki z Johnem Muellerem.

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz