1 Porady SEO 5 minut czytania

Linki do stron z autorytetem pomocne w SEO? Mueller obala kolejny mit

Nie od dzisiaj wiadomo, że linkowanie odgrywa ważną rolę w SEO. Domeny z autorytetem, które linkują do naszej strony, mogą podzielić się z nami swoją mocą. Google traktuje to jako swoistą rekomendację i niekiedy podnosi pozycję takiej strony. Niektórzy jednak są zdania, że proces ten działać może również w drugą stronę i linkując do popularnej domeny, otrzymamy część jej mocy. John Mueller z Google bezlitośnie obala ten mit.

Spis treści:

  1. Linkowanie do stron z autorytetem – nieskuteczna praktyka
  2. Mueller radzi: „Traktuj linki, tak jak treści”
  3. Podsumowanie – kiedy linkować?

Linkowanie do stron z autorytetem – nieskuteczna praktyka

Senior Webmaster Trends Analyst to stanowisko, które oficjalnie piastuje w Google John Mueller. W praktyce jednak często pełni on rolę pośrednika pomiędzy korporacją odpowiedzialną za wyszukiwarkę, a społecznością zainteresowaną szeroko pojętym pozycjonowaniem. Na pytania odnośnie działania wyszukiwarki odpowiada w trakcie spotkań Google Office Hours. Często udziela się także na różnych portalach społecznościowych w tym na Twitterze czy Mastodonie, gdzie internauci nie wahają się wywołać go do odpowiedzi.

Tym razem wypowiedział się on na platformie Reddit, gdzie wywiązała się dyskusja na temat linkowania do stron cieszących się autorytetem. Ta praktyka ma podobno sprawić, że moc naszej domeny wzrośnie jeśli będziemy np. uwiarygadniać swoje wpisy linkami do Wikipedii. Niestety, John Mueller rozwiewa wątpliwości. To nie działa.

Mueller radzi: „Traktuj linki, tak jak treści”

Jeden z użytkowników Reddita dodał zapytanie, co się stanie, jeśli doda link wychodzący do popularnej strony. Lekko prześmiewcza odpowiedź Muellera brzmiała:

„Nic się nie stanie. Dlaczego by miało? To jedna z tych rzeczy, które SEOwcy twierdzili/mieli na to nadzieję dosłownie przez dziesięciolecia.

‘To moja afiliacyjna strona o torebkach – a to linki do CNN i Wikipedii – bierz mnie na poważnie, dobra?’

Traktuj linki, tak jak treści. Czy ten link dostarcza użytkownikom dodatkowej, unikalnej wartości? Wtedy linkuj w sposób naturalny. Czy ten link jest bez znaczenia dla moich użytkowników? Wtedy nie linkuj. Wzmianka o słowniku, nie naprawia twoich błędów ortograficznych.”

Ten, zaprawiony nutką ironii komentarz, kryje jednak ważną wskazówkę. Sam fakt linkowania do strony z autorytetem i dużą liczbą odwiedzających niewiele nam daje. Jednak mimo tego warto umieszczać linki wychodzące w sposób przemyślany, jako przedłużenie lub element kompozycyjny treści.

Podsumowanie – kiedy linkować?

Koniec końców bezmyślne umieszczanie linków do wiarygodnych i popularnych domen nie ma sensu. Jednak są sytuacje, w których warto to robić:

  • kiedy treść zawarta pod linkiem stanowi rozwinięcie tematu,
  • kiedy link dostarcza dowodów na potwierdzenie naszych tez,
  • kiedy strona, do której linkujemy wyjaśnia pojęcie lub trudny koncept,
  • kiedy link prowadzi do produktów lub usług związanych z naszą treścią.



Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Paulina Szydłowska

Paulina Szydłowska — autor wpisu

Zawodowo pisze. Hobbystycznie czyta. Czas wolny od literek poświęca rodzinie, znajomym i kotu (niekoniecznie w tej kolejności). Z ogromną przyjemnością tworzy teksty na tego bloga i skrycie marzy o przybiciu piątki z Johnem Muellerem.

Komentarze 1

author Dawid www 20.10.2023 17:18:07

Odkryłem ten Blog przypadkiem szukając miejsc do zalinkowanie. W życiu bym nie pomyślał że w takim miejscu znajdę tyle przydatnej wiedzy.

Dodaj komentarz